9 Kasım 2008 Pazar

salvador dali göndermeleri içimi ısıtıyor

devlet tiyatrolarıyla biraz soğuyorum tiyatrodan sonra değişik, ilginç, keyifli bir özel tiyatro oyunuyla yeniden içim kıpır kıpır oluyor, başka başka oyunlar izleyesim, okuyasım geliyor..

aksanat’ın yeni kuşak tiyatro’su yine başarılı bir yapımla karşımızda bu sezon: salvador dali göndermeleri içimi ısıtıyor… ssm’deki dali sergisiyle eşzamanlı sahneleniyor, ama öyle sergiyle, daliyle birebir bağlantılı bir oyun değil aslında. gerçeküstücü yanları oyuna zenginlik katmış, güzel olmuş, o ayrı.. asıl hikaye yine kadın-erkek ilişkileri.. kadınlar farklı erkekler farklı yorumlar, düşüncelerle çıkabilir oyundan.. biraz romantik komedi gibi.. ama savaş da milliyetçilik de var oyunda ağırlıklar kontenjanından.. ve ağırlık kadından yana tabi ki..

inanmıyorum ama, tiyatrodan usanmış eski tiyatrocu orkun’la izledik oyunu.. oyun da sahneleniş de gayet başarılıydı bence.. mehmet ergen’di yönetmen koltuğundaki isim bir kez daha. onun seçtiği, getirdiği, parmağının olduğu bi oyun tamamdır zaten.. oyuncular da iyiydi, öyle çok fazla ayrıksı bi oyunculuğa da gerek yoktu.. orkun’un kedi’ye itirazını şerh düşeyim, hırçın kız’dan takıntısı varmış anladık..

evet içim ısındı benim.. (bi de ıssız adam'ı seyretmek istiyorum şu ara şiddetle, nedense o da içimi ısıtacak gibi geliyor) salvador dali…başka oyunlara göre daha kısa süre sahnede kalacak. o yüzden merak edenler ellerini çabuk tutsunlar. ben, sezonun görülmesi gereken oyunları arasında saydım kendilerini..aksanat’ta her cumartesi iki temsil..

Hiç yorum yok: