20 Kasım 2008 Perşembe

komedi filmleri festivali

üç sene oldu, her seferinde bir-iki film seyretmeye çalışıyorum komedi filmleri festivalinde.. öyle muhteşem filmler değil tabi ama farklı ülkelerin küçük bütçeli, arada kalmış, samimi, eğlenceli filmlerine de göz atmak fena olmuyor.. bu düşünce işlemişti şimdiye kadar.. gecen cuma patladı.

bi yeni zelanda filmi, “kelepir evlilik” diye çevrilmiş.. gitmeden bakmıştım, imdb’deki notu da parlak değildi ama neden olmasın, bi bakalım, dedik gittik.. bunu söylemek hiç doğru değil belki ama başladıktan kısa süre sonra bu filmin yapılmasına hiç gerek yokmuş düşüncesine kapıldım.. kabaca, ne yani?.. eurovision’da şarkılardan önce ülkeleri tanıtan kısa filmcikler gösterilirdi eskiden, onlar gibi bi şeydi karşılaştığım.. çok ayıp, saygısızlık ama böyle hissettim..

neyse festivalin bugun son gunuydu ve daha önceden gozume kestirdiğim norveç filmi “kadın gibi geçti” ferahlattı beni.. çok iyi değildi kuşkusuz ama tam bu festivalden beklendiği gibi bi filmdi.. naif, sıcak, komik ve an itibariyle ruh halime de uygun… norveç görmek istediğim ülkelerden biri.. filmde öyle fazlaca doğa manzarası olmasa da kadın karakterimizin gidip bi süreliğine yerleştiği, norveç’in de kuzeyindeki adanın güzelliği isteğimi perçinledi.. kadın karakterimiz ise pek iticiydi.. zaten esas oğlanımız da sonunda gitti parisli güzelliğin kollarına atti kendini.. mutlu son..

Hiç yorum yok: