26 Kasım 2008 Çarşamba

mustafa

bu akşam göksel’le mustafa’yı izledik.. çok kabaca fikrim: geç kalmış, yıllar önce yapılması gereken, atatürk’ü ya da mustafa kemal’i ya da mustafa’yı anlatan film ya da belgesel bu mudur?

ben mustafa’yı ne yerin dibine batıranlar kadar kötü, ne tepelere çıkaranlar kadar iyi buldum.. aslında bu kadar yaygaradan sonra daha fazla şey bekledim ama yoktu.. can dündar bence bütün iyi niyeti, çalışkanlığıyla ortaya iyi bir iş çıksın istemiş.. belki pek çok şey vermek istemiş.. o yüzden özellikle ilk yarı, okul değil dershanelerin verdiği tarih testlerine hazırlık kitaplarına benzemiş.. manastır, istanbul, şam, trablus, hoop samsun, hoop ankara, izmir.. arada anne-oğul arasındaki hasretlik falan ve en iyisi ve ilginci not defterinden örnekler… ikinci bölüm benzer aslında.. o devrimler nasıl hayata geçirildi, atatürk birden mi öyle tek başına kaldı… yani hep bi eksiklik vardı sanki.. çok şeyden söz edeyim birer cümle.. altı çizilmek istenen noktalar için de evet belki iki cümle daha fazla, o kadar..

benim aklımda kalanlar..
karabekir paşanın mustafa kemal’e destek çıkışı.. (olmasaydı her şey biterdi, güzeldi)
sovyet rusya’dan gelen yardım..
sonra tam anlamadığım bi yer var, nerede söylediğini falan da yakalayamadım, müslüman ve komünist bir halka vurgu yapılan bi söylev gibi, nasıldı orası?..
laiklik değil de asıl dine, ki burada islama, karşıtlık izlenimi..azıcık hissettirilen bi şey gibi..
üzgünüm ama, latife hanım’ın, ne desek, güzel olmadığının bir kez daha gözlerimizin önüne serilmesi.. (atatürk ve latife hanımı görünce neden hep bu soruyu soruyorum: sırf örnek bi aile görüntüsü için miydi evlilik?)
başka da bi şeey.. bilmiyorum, evet atatürk kendi istediği gibi bir halk yaratmak istedi, bunu bilmiyor değildik.. bu var yine.. halkını seviyor, onların en azından kendine göre en iyi şekilde yaşamasını istiyor ama.. bi de birbirinden çok ayrılır mı bilmem, toprak anlamında vatan sevgisi daha ağır basıyormuş sanki..

neyse bilmiyorum işte.. bana göre bu kadar konuşulacak, yaygara koparılacak bi yapım değil sonuçta karşımızdaki.. can dündar bu belgesel için topladığı dokümanlarla çok daha iyi işlere imza atardı, gücü kaldıysa yine atar belki gelecekte..
24/11/2008 - 01.02

Hiç yorum yok: