6 Ekim 2008 Pazartesi

hoşgeldin yeni sezon

ekim'deyiz.. istanbul'da sezon başladı. tiyatrolar bir bir perdelerini açıyor. merakla beklenen filmler, türk filmleri de sırada. zamanı iyi ayarlamak gerek. üç maymun, mükemmel bir gün mutlaka görülecekler... vicdan, çıngıraklı top nasıl acaba? taner birsel aşkına devrim arabaları... bi de filmekimi var tabi. tıkanma ve körlük en merak ettiklerim ama biletsizim şimdilik. umudum her zamanki gibi kapı önü. onun dışında izin günlerim yine çarşamba-perşembe olursa gündüz seanslarını kaçırmayız artık 3,5 ytlye.. oyunlardan çirkin insan yavrusu var gecen seneden devir, bi perşembe gulcedeyiz. mehmet ergen nasıl bir şans, bir değer istanbul için! talimhane tiyatrosu adından çok söz ettirecek kesinlikle.. kız tavlama sanatı var bi de değil mi? keşanlı ali'de olmasa da engin cezzar'ı izlemek bize de nasip olacak artık.. m.ergen aksanatta da devam ediyor tabi. şeylerin şekli, geçen sezonun en iyilerindendi izlediklerim içinde. bu kez salvador dali göndermeleri ile başlıyor yeni kuşak tiyatro, bakalım nasıl? gecen sezon deyince evlilikte ufak tefek cinayetler devam ediyor ona göre. görmeyen kalmasın. ikinci perdenin bir bölümünde tempo düşse de sonuçta sahnede haluk bilginer, vahide gördüm var yani.. bi de ben böyle oyunlara bayılıyorum ya. şeylerin şekli'nde mesela, hikaye eh evet güzel ama asıl çarpan şey tasarım sahnelenişti orada... evlilikte ufak tefek cinayetler'de ise hikaye muazzam. bi de gecmisten gelen kadın vardı gecen sene sehir tiyatroları oynadı sanırım. izlemedim ama biliyorum oyunu, muhteşem bi hikaye vardı orada da. hikaye deyince çok çetrefilli şeyler değil aslında, basit -gibi görünen haliyle öyle olmayan- bir sorudan yola çıkan hikayeler.. neyse uzattık. oyun atölyesinde yeni bir oyun da testosteron.. metin ağbi kadroda. öteki roller genç kuşaktan sayılır. fırat tanış'ı hırçın kız'da izlemiştim çok iyiydi. oyun atölyesini ayrı bi seviyorum bu yakada diye.. bi de emre kınay'ın duru tiyatrosu var tabi. baktım albay kuş da oyun atölyesine konuk olacakmış bu ay. sarp ve gizem aşkına görülecekler arasında... başka başka da neler var... aman tanrım!
ben istanbul'dan bu yüzden gidemedim işte imbat kokulu izmir'ime..


Hiç yorum yok: