8 Ocak 2009 Perşembe

albay kuş

bu sezon izlemek istediğim oyunlardan albay kuş’a nihayet fırsat buldum.. fırsat bekleyen inan’ların acılar şenliği var bi de, onu da çok merak ediyorum..

albay kuş, tiyatroadam’ın ilk oyunu.. genç bi ekip, genç oyuncular ve serdar akar’ın desteği ile harika bi iş çıkmış ortaya.. başarıda metnin payını da unutmamak gerek tabi.. geçen ay izlediğim deri ceket gibi albay kuş da bir bulgar yazarın kaleminden çıkma, hristo boytchev’in. ama deri ceket’ten farklılığı daha çağdaş olması sanki. daha özgün, bana öyle geldi.. boytchev, şu sıralar şehir tiyatrolarında oynanan titanik orkestrası’nın da yazarı.

ilgi çekici bi konu.. şöyle tanıtılmış:

"savaş sırasında, balkan dağları'nda belirsiz bir yer…
hiçbir şeyin; "ne ilaç, ne yatak çarşafı, ne doğru dürüst giyecek, yiyecek" hiçbir şeyin olmadığı, manastırdan bozma bir psikiyatri kliniği…
kaderlerine terkedilmiş ve donmamak için aynı odada birlikte kalmak zorunda olan ilginç ama zararsız altı deli ve yine onlar kadar ilginç bir doktor…
ve bir sabah manastırın bahçesine gökten bir sandık düşer…
ve sonra…"

ve sonra diyor ya, evet sonrası daha uzun sürüyor ama seyirciyi asıl çeken o sonraya kadarki kısım bana göre.. devamında hafif aksama var sanki. düğüm daha kısa sürebilirmiş gibi. sonrasını da kötülemiyorum, kesinlikle.. kopmadan aynı merakla izliyorsunuz. sadece başlangıcın tadı daha başkaydı benim için.

genç oyuncular demiştim. ortalama 30 yaşındalar.. yetenekli gençleri izlemek daha keyifli oluyor. kasmıyorlar bi kere.. ve onlar da sahnede aldıkları keyfi daha iyi yansıtıyorlar gibi. sevgili sarp minik matei’yi ne güzel yaşatıyor. deniz özmen de doktor’da çok başarılı. mesela deniz, hem çok profesyonel göründü bana hem de ilk sahnesi gibi heyecanlı. hata yapmaktan korkmadığını hissettim ve daha rahat izledim, çok keyifli.. çingene rolünde fatih koyunoğlu da ayrıca alkışı hak edenlerden. sahnedekilerin, sahne arkasındakilerin hepsinin emeğine sağlık..

bu arada gizem, albay kuş’un yönetmen yardımcılarındandı, ama ayrılmış. iki arkadaş başka bir tiyatro kurmuşlar şimdi: tiyatro peripetie.. çocuklar yaşadı.. gizemcim peripetie’de de başarılar...

Hiç yorum yok: