16 Ocak 2009 Cuma

barselona barselona

bu filmi izleyince de bi karara varamayacağımı biliyordum.. yani hangisi daha güzel diye.. zaten ben penelope ya da scarlett için gitmedim ki bu filme. woody allen’ı son demlerinde daha beğenir oldum, daha takip eder oldum, ondan kaçırmak istemedim. ha adam filmlerinde güzel oyuncular oynatıyor, insana seçim hakkı tanımıyor, o ayrı konu..

barselona barselona da çoğu allen filmi güzel, kaliteli bir eğlencelik.. ve bi süredir new york’tan da kurtulduk ya, bana göre daha güzel oldu. film komedi bi yanıyla. ama pekala başka bi türe de girebilir.. başka biri, çoğu şeyi aynı bırakarak eminim bi dram, bi melodram ya da daha farklı bi şey de çıkarabilir. hikaye müsait ve sonuçta basit aslında.. ama allen olduğu için, o öyle istediği için kaliteli bi komediye dönüşmüş film. bu basit hikayenin en iyi anlatımını yakalamış..

bu basit sözcüğünü de öyle bayağılık anlamında kullanmıyorum daha çok. genel, ortada bir konu olarak. kadın-erkek ilişkileri işte.. evet basit ama ne kadar basit bilirsiniz. dünyada içinden çıkılamayacak bikaç konudan biri.. ve o yüzden bu kadar çok karşımıza çıkıyor.. ikili, üçlü, dörtlü versiyonlarıyla…

komedi mevzuuna dönersek, öyle bağıra bağıra komedi olduğunu gösteren bi film değil elbette. çoğu allen filmi gibi içinde sürekli bi hınzırlık taşıyan, sizi gülümseten bi film.. ayrıca gülümsemeniz çatlak penelope’nin sahnelerinde biraz daha artacak, o da bonusu..

başka… tabi güzel yerler görüyorsunuz filmde.. doğa, akdeniz, bol bol şarap.. hala kalabalık şehir hayatı yaşadığınız için biraz canınız sıkılıyor.. sonra güzel kadınlar.. hiç can sıkıntınız kalmıyor... evet scarlett.. çok baştan çıkarıcı… evet penelope.. biraz çatlak işte burada, ama yukarıdan çekim resim yaptığı bi sahnesi var, kısacık ama gözlerden kaçmıyor tabi ki.. yine onları anlatır oldum.. ama bu kadar işte.. bir de erkeğimiz var, javier bardem.. ben beğendim, role çok yakışmış bi kere.. ama adam hakkında “at suratlı” yazanlar bile var ya hem de öyle saygın isimler falan, onları da çok ayıpladım…

Hiç yorum yok: