30 Aralık 2008 Salı

bernarda alba'nın evi

bu adam alıyor biletleri sonra bi şeyler çıkıyor, gidemiyor oyuna.. göksel bu kez yarini görmeye ankara’ya gittiği için cumartesi akşamı “bernarda alba’nın evi”ne ben konuk oldum, kadınlar arasına düştüm..

gecen seneden aklımdaki bi oyundu lorca'nın bernarda alba'sı.. akla kara’da engin alkan’ı kendine özgü dublajıyla izlerken de nasıl yönettiğini merak ederdim.

haldun taner’deydi oyun. salona girdim, koltuğuma geçerken kulağıma o çok tanıdık melodi çalındı.. bi filmden, konuş onunla’dan.. ben belki bir sene her gece konuş onunla filminin müzikleriyle uykuya daldım. hatta hala en güzel uyku albümüdür benim için.. bernarda alba da yumuşak bir sesin o müzikler üzerine okuduğu metinle karşılıyor izleyici. lorca’nın orijinal oyununa mı ait, alkan mı eklemiş bilemedim.. çünkü doğrusu pek dinleyemedim ben, belki daha çok müziği duymak istediğimden belki gerçekten o hengamede gümbürtüye gittiğinden…

bernarda abla özellikle ikinci perdesiyle beğendiğim bi oyun oldu.. şaşırtıcı değil, neyle karşılaşacağınızı az çok tahmin ediyorsunuz.. ama sağlam bi metin, aksamıyor. gücünü hissediyorsunuz..

birkaç oyuncu özellikle öne çıkıyor.. bir ikisi de ne yazık ki kötü oyunlarıyla göze batıyor.

oyuncular demişken, gecen sezon ayça telırmak oynuyordu bernarda alba rolünü, haziran’da aramızdan ayrıldı.. şimdi onun anısına sahneleniyor..

ve yeliz gerçek.. deri ceket’ten sonra burada da yeliz gerçek’e rastladım. sonradan girmiş kadroya. hatta ibb şehir tiyatrolarının sitesinde hala oyuncular arasında değil, asistan olarak adı var. daha önce kim vardı adela rolünde bilmiyorum-şimdi öğrendim aslı altaylar oynamış- ama iyiki yeliz gerçek’e yer açılmış.. seviyorum onu sahnede..tanıyan varsa söylesin..

Hiç yorum yok: