21 Ocak 2009 Çarşamba

oscar öncesi yeşilçam

can’ın davetiyesini aldım, yeşilçam ödüllerinin son aday açıklama gecesine gittik.. tek tek saymadım ama en çok sonbahar ile devrim arabaları aday gösterildi galiba.. nasıl oldu bilmem, çağan ırmak iki filmiyle de adaylıklar aldı, oysa ben ulak’ı 2007’den hatırlıyorum.. daha garibi ‘en iyi müzik’te ıssız adam da ilk 5’e kalmış.. önümüzde tolga örnek vardı, “direkt ödülü verselermiş” diye durumu tiye alıyordu arkadaşları arasında.. adaylıklar gibi salondaki destekte de sonbahar’ın ezici üstünlüğü vardı, tam kadro falan gelmişler herhalde.. izlemek istediğim filmlerdendi sonbahar, sonra bi arkadaşın olumsuz eleştirisini okuyunca vazgeçmiştim.. bu gece karadeniz’in hırçın dalgaları sanırım yine aklımı çeldi.. o dalgaların iskeleyi dövüp yükselmesini barkovizyonda bile görmek etkileyiciydi, kesinlikle beyazperdede izlemek gerek. hala biraz sıkılabileceğimi tahmin ediyorum ama bazen tek bir sahne için bile izlenebilir bir film.. bulunur mu acep hala sinemalarda?

25 ocak 2008'de girmiş gösterime ulak, hafızamızı tazelemiş olduk..

bi de boş durmayalım, aklımızda kalan adaylara göre ödül tahminleri yapalım, zevklidir bu iş..

'en iyi kadın'ı, izlemedim ama vicdan'daki rolüyle nurgül alır herhalde.. geçen sene özgü aldı ya, ondan..
'en iyi erkek' biraz daha şüpheli ama ulak'tan çetin tekindor gibi..
'genç yetenek'te 3 maymun'dan ahmet rıfat şungar'ın şansı çok yüksek..
'en iyi ilk film' diye bi şey var, sonbahar olabilir, diyorum..
'en iyi senaryo' o... çocukları ile sırrı süreyya önder..
'en iyi yönetmen' oscar'da da ilk 9'a kaldıktan sonra nuri bilge olacaktır herhalde..
aynı nedenle 'en iyi film' de 3 maymun olur mu, o kadar emin değilim.. 'en iyi ilk film'i almazsa devrim arabaları 'en iyi film'e yakın geliyor bana.. bi de arog'a da bi şeyler çıkar, ama ne?

Hiç yorum yok: